fredag 12 mars 2010

Välkommen till min konvalescens!

"Konvalescens". Visst är det ett vackert ord. Betydligt vackrare än "sjukskrivning" i alla fall. I vilket fall så är det i detta tillstånd jag ska vara i en månad framöver efter en inte så rolig men helt nödvändig operation. För att göra tillvaron som konvalescent (där fick jag in det igen) lite roligare har jag inlett ett projekt - att titta på minst en film om dagen tills jag är frisk igen.

I den här bloggen kommer det inte skrivas ett enda ord om mitt fysiska tillstånd, det lovar jag. Det enda som kommer att rymmas här är ord om filmer jag ser. Nya filmer, gamla filmer, filmer jag inte sett förut och filmer som tål att ses om, klassiker och skräpfilmer. Dock inte alltför roliga filmer - att skratta gör alldeles för ont i såret.

1 kommentar:

  1. Nu testar jag om det går att kommentera i min blogg utan att registrera sig.

    SvaraRadera