måndag 15 mars 2010

14 mars: I stället för film, förkylning

Nej, det blev ingen film idag. I morgon bitti åker mina föräldrar hem och dessutom har jag åkt på en riktig praktförkylning. Jag vet att jag lovat att inte skriva om mitt hälsotillstånd, men nog är det orättvist. Att hosta i mitt tillstånd är inte alls särskilt roligt, kan jag säga. För att inte tala om att nysa.

Det enda jag orkade med var att titta lite på den nya serien "Fuskbyggarna" i TV4 play. Det verkligen skär i hjärtat att se dessa förtvivlade människor. Visst kan man tycka att det är I-landsproblem, att folk ska vara glada att ens ha hus. Men det hjälper knappast när man har fått hela sin ekonomi och tillvaro raserad av någon klåpare till byggare, som glatt bara går i konkurs och fortsätter lura folk i nåt nytt bolag. Det är helt obegripligt att det finns folk som kan hålla på så ett helt yrkesliv och ändå orka se sig själva i spegeln varje morgon.

Nåja, jag tar nya tag i morgon. Då kanske jag hinner två filmer i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar